Horesta

 

Nyheder

Nyt turismesamarbejde vil fremvise det unikke Lolland-Falster

13. mar 2018

I 2014 tog en lang række lokale turismeaktører del i en såkaldt partnerskabskampagne og præsenterende Lolland-Falster som Danmarks bedst bevarede hemmelighed. Samarbejdet resulterede siden i dannelsen af De Danske Sydhavskyster som en egentlig destination. Nu går et nyt turismesamarbejde endnu videre med det formål at promovere de eksklusive, særlige og i vidt omfang ukendte oplevelser på Lolland-Falster.

Den nye konstellation består af rederiet Færgen, Lolland Kommune, Guldborgsund Kommune, Business Lolland-Falster og Lolland Turistråd sammen med en række små og mellemstore turismeaktører på Lolland-Falster. Og ifølge Færgens salgs- og marketingchef Lindy Kjøller har det nye samarbejde vide perspektiver.

”Mange af turismeaktørerne på Lolland-Falster er små, men har det til fælles, at de gemmer på store oplevelser. Alle de oplevelser, der gør Lolland-Falster værd at rejse efter, vil vi gerne have promoveret i en national sammenhæng. For eksempel gastronomien, råvarerne, kunst, kultur og de mange events. På den måde passer samarbejdet godt ind i Færgens overordnede virke om at skabe vækst og udvikling ved at fortælle alle de gode historier om, hvad der sker ude på øerne,” siger Lindy Kjøller.

Det nye turismesamarbejde på Lolland-Falster er åbent for alle små og mellemstore turismeaktører i lokalområdet.

 

Kommentarer