Horesta

 

Nyheder

Kampagne sætter fokus på udenlandsk arbejdskraft

Aktiviteter23. mar 2018

I hotel- og restauranterhvervet har næsten 30 pct. af medarbejderne en anden baggrund end dansk. I et nyt initiativ vil HORESTA understrege vigtigheden af, at virksomhederne har adgang til udenlandske medarbejdere, som bidrager til at levere høj service og vækst i danske virksomheder.

Men HORESTA står ikke alene. Sammen med Landbrug & Fødevarer, Danske Rederier, Lægemiddelsindustrien og Dansk Energi har vi valgt at sætte fokus på, at udenlandsk arbejdskraft bidrager til vækst og er med til at skabe fundamentet for velfærd i Danmark.

Omdrejningspunktet i kampagnen er at sætte de gode medarbejderhistorier i centrum. Blandt dem er Alan Moussa, der arbejder som tjener på Crowne Plaza Copenhagen Towers i Ørestaden. Han har været på hotellet siden åbningen i 2009, og i 2016 blev han kåret til hotelkæden IHGs bedste medarbejder i Europa.

Alan har været 28 år i landet og er stolt af Danmark. Han beskriver det som et land, der har det hele. I sit arbejde mener han, at han bidrager med sin personlighed og sin erfaring til at give gæsterne her i landet en god oplevelse. Og så bruger han alle chancer til at vise sig som et forbillede for andre nye borgere i landet. Inklusive sin søn, som han sætter en stor dyd i at lære om værdien af at gå på arbejde.

Se videoen med Alan Moussa her:

 

 

Kommentarer