Horesta

 

Holdninger

Turismens værdikæde

Turisme i Danmark skal betragtes fra turistens synsfelt og oplevelse for at sikre fokus på hele værdikæden. Turismens værdikæde ser sådan ud:

Turister, der kommer til Danmark, leverer omsætning ikke blot til overnatningssteder og spisesteder. Godt halvdelen af den omsætning, som turisterne lægger i Danmark, lægges i erhverv som detailhandel, transport og biludlejning m.v.

HORESTA mener, at det er vigtigt at inddrage hele værdikæden og involvere alle relevante såvel offentlige som private parter i strategi og handling for turismen. Netop derfor har HORESTA taget initiativ til etablering af Turismens Vækstråd, som består af 40 topledere fra turismens værdikæde. Vækstrådet fungerer som en tænketank, der identificerer og udvikler nye ideer, mål og løsninger, samt sætter en politisk dagsorden på erhvervets rammevilkår.

Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Flere tyskere booker sommerferien senere04-06-2018Hotelkæde vil udvide i Kolding med 15 etagers tårn04-06-2018Københavns nye luksushotel åbner i gammel transformerstation04-06-2018Københavnsk café-imperium klar med flere eksklusive restauranter04-06-2018Nu rykker madstederne for alvor i Aarhus04-06-2018Tysk ekspansion koster dansk restaurantkæde dyrt04-06-2018Her er Sønderjyllands bedste restaurant til lokale råvarer04-06-2018Svinkløv-kok gør klar til Bocuse d'Or04-06-2018